L'ESCOLTA
El servei de formació
permanent del professorat de la Conselleria d’Educació i Cultura de les Illes
Balears, presenten diferents articles que justifiquen l’ús positiu del treball
de la llengua amb les noves tecnologies. Nosaltres hem decidit centrar-nos en
l’habilitat lingüística de l’escolta.
Les TIC permeten practicar doncs, aquesta habilitat perquè a la xarxa hi ha multitud d’arxius d’àudio I postats pels alumnes. Així es pot treballar la comprensió de llengua però a més, l’accent I el ritme. Antigament el docent era l’únic model de llengua però gràcies a les tecnologies de la informació actualment n’hi ha molts. Aquest fet, permet que als alumnes arribin a comprendre millor les situacions reals ja que també han estudiat a partir de situacions real de parla.
Les TIC permeten practicar doncs, aquesta habilitat perquè a la xarxa hi ha multitud d’arxius d’àudio I postats pels alumnes. Així es pot treballar la comprensió de llengua però a més, l’accent I el ritme. Antigament el docent era l’únic model de llengua però gràcies a les tecnologies de la informació actualment n’hi ha molts. Aquest fet, permet que als alumnes arribin a comprendre millor les situacions reals ja que també han estudiat a partir de situacions real de parla.
Un exemple per treballar
l’escolta a la xarxa pot ser, buscar un vídeo de parla nativa i fer un núvol d’etiquetes.
D’aquesta manera estaríem treballant les noves tecnologies i aprenent a fer
etiquetes del més important del vídeo ( resumint) i a més, es treballaria l’escolta
en llengua anglaisa.
Pensem que s'ha d'aprofitar aquest recurs tan intéressant que tenir, perquè actualment a les aules s'explora pic aquest recurs a les classes d'anglès.
Si voleu veure l'article original podeu clicar AQUÍ.
Publicació feta per: Nina Coll
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada