Actualment s’està parlant molt de la incorporació de
les noves tecnologies a l’àrea de llengua, sobretot a l’àrea de llengua anglesa,
ja que d’una manera dinàmica i interactiva ens poden ajudar a aprendre aquest
idioma que pot resultar tan complex per molts de nosaltres.
En aquesta publicació ens proposem fer un recull de
diferents opinions de mestres de primària respecte aquest tema.
Realment les TIC ofereixen un plus en l’aprenentatge
de la llengua anglesa? Ens poden ajudar a assolir les competències bàsiques de
l’àrea? Com podem aprofitar aquest recurs al màxim? En quin sentit ens pot ser
útil aprendre anglès a través de les TIC?
Des del meu punt de vista, les Tecnologies de la Informació
i la Comunicació són un recurs clau per aprendre la llengua anglesa, ja que ens
ofereixen un gran ventall d’activitats per a practicar tots els continguts de
la llengua.
Pel que fa la comprensió lectora o oral, per
exemple, els alumnes poden cercar notícies, vídeos o àudios sobre temes d’actualitat
a tota la xarxa i en televisions angleses o americanes; tanmateix, poden
practicar la redacció escrita participant en fòrums o creant el seu propi blog
en anglès i fent-hi publicacions.
Pel que fa l’aprenentatge de la parla es poden dur a
terme un munt de projectes d’intercanvi amb altres centres, així com fer ús de
l’skype i les videotrucades.
Aquesta és la meva opinió però... què en pensen els
mestres de primària sobre això?
Us deixem el recull d’algunes idees que han
esmentat:
- L'ús de les TIC és una bona opció, sempre que
s'entengui com una eina complementària,per poder treballar aspectes de la
llengua que fins ara no ens aportaven gaire solucions. És a dir, les TIC són
una bona resposta tecnològica que s'han de saber combinar amb una metodologia a
l'aula adient. (Mònica H. L'Hospitalet)
- Per mi està molt clar que el que aporten les TIC com a millor és la motivació. Per als alumnes no és el mateix buscar en llibres o fulls o mirar la pantalla d'un ordinador. D'altra banda, crec que hi ha un munt d'activitats interactives a internet que els alumnes poden realitzar i autocorregir. I això fa que molts alumnes puguin rectificar errors al mateix moment. Són tipus d'activitats molt més profitoses i efectives que veure com un company s'equivoca a la pissarra... A més comporta un aprofitament del temps, tot i que de vegades s´ha d'estar més a sobre dels alumnes per a evitar distraccions d'altres pàgines. (Antonio Cano, CRP L'Hospitalet)
- Trobo que aviat ens relacionarem amb els alumnes a través de la xarxa. La llibreta dels deures, la pissarra, el quadern de seguiment, els llibres de text... seran a la xarxa. A les aules resoldrem qüestions de contacte, ens posarem d'acord, ens saludarem, planificarem, negociarem... amb ells. O és ciència-ficció? (Pilar Salvatella, IES Maragall)
- És indubtable que ara per ara l'ús de les TIC suposa un alicient motivador per a l'alumnat ja que es tracta d'un àmbit present a les seves vides i que de vegades suposa un espai privat respecte a entorns de control familiar. Al marge d'aquesta motivació caldrà trobar l'operativitat dels mitjans perquè realment propicien un avenç significatiu en l'aprenentatge de les llengües; actualment ho veig bastant clar pel que fa a segones llengües en nivells A, caldrà seguir formant-no per trobar nous camins. (Mara Terol,Barcelona)
I vosaltres, com a futurs mestres... què en penseu?
Bon cap de setmana a tots i a totes!
Publicació feta per Alba Juanola
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada